Klimatyzacja w biurze

Kategoria: Blog

W pomieszczeniach pracy pracodawca musi zapewnić temperaturę odpowiednią do rodzaju wykonywanej pracy, tj. do jej metody i wysiłku fizycznego niezbędnego do jej wykonywania. Temperatura nie może być przy tym niższa niż 14 stopni Celsjusza, chyba że względy technologiczne na to nie pozwalają. Natomiast w miejscach, w których wykonywana jest lekka praca fizyczna oraz w biurach nie może być niższa niż 18 stopni Celsjusza. Aby utrzymać odpowiednią minimalną temperaturę oraz zmniejszyć ją w przypadku upałów, w biurach stosuje się klimatyzatory.

Jak wybrać klimatyzator?

Podobnie jak w mieszkaniach, tak i w biurach, najczęściej montowane są klimatyzatory naścienne, choć w nowym budownictwie z przeznaczeniem stricte biurowym, stosuje się urządzenia kanałowe lub przypodłogowe. Urządzenia naścienne mają w zależności od mocy chłodniczej od 80 do 100 cm szerokości i 28 cm wysokości. Zazwyczaj odstają od ściany na około 20 cm. Zatem nim zdecydujemy się na zakup instalacji wentylacyjnej, warto wygospodarować odpowiedni fragment ściany. Na rynku znajdziemy kilka rodzajów klimatyzatorów, m.in.: kasetowe, kanałowe, sufitowe praz Multi VRF.

Konserwacja klimatyzacji

Aby mieć pewność, że instalacja klimatyzacyjna będzie działała sprawnie przez długi czas należy nie tylko odpowiednio ją użytkować, ale również konserwować. Brudna i nieserwisowana klimatyzacja jest wylęgarnią wirusów i drobnoustrojów. W związku z tym dwa razy do roku powinno się przeprowadzać kompleksową konserwację urządzeń i całej instalacji. W trakcie takiej konserwacji prowadzone jest m.in. odgrzybianie. Natomiast co miesiąc we własnym zakresie powinno się czyścić filtry.  Można to zrobić przy użyciu odkurzacza lub wody z mydłem. Nie należy również zapominać, że maksymalną żywotność instalacji zapewnimy stosując się do zaleceń producentów tych urządzeń.


Znajdź nas na Facebook
Facebook
Jesteśmy na Google+
Google+
Zapraszamy na Tweeter
Tweeter